Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Ao Nang

Av Josefin Bruzell - 23 januari 2013 16:09

Efter en minst sagt dötråkig tisdag, åkte jag idag ut på utflykt till fem av Ao Nangs öar. Helt klart det vackraste hittills! Vilka stränder i kombination med detta turkosa vatten och alla klippformationer! :-) Med denna kritvita sand kom jag tänka på känslan av den starka solen och snön i fjällen. Samma känsla. Nästan så man blev "snöblind"! ;-P På varje ö och dess stränder ploppade små barer upp och även longtailbåtar i form av restauranger. Gulligt!

Åk inte till alla stora välkända öar, utan ta er tid att åka ut och se alla dessa oupptäckta skatter. Jag har en stark känsla av att de inte komma vara så oupptäckta mycket länge till. :-/ Via en longtailbåt tog vi oss från ö till ö och det ena vackra stället efter det andra. En mycket trevlig dag till ett löjligt billigt pris så klart! 400THB för hela dagen, inkl transfer och lunch. Löjligt! :-D

Under dagen har jag även besökt välkända Railay Beach i Ao Nang. Så har jag gjort det! ;-)

I morgon åker jag tidigt från Krabi ner till Koh Lipe. Det ska bli underbart med lite "riktig" semester och förhoppningsvis några fina dyk. :-)
På återseende!

Kram

 
 
Ingen bild

Helene

23 januari 2013 21:41

Vad härligt att se att du har det så bra och att du fick så många dyk på fyra dagar. Tur att det bara var " vanlig" matförgiftining och att det gick över så snabbt och att det kom när du väl var på land igen. Kram från ett kallt Skåneland
Humla skickar med lite pussar :-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Bruzell - 15 april 2013 11:45


Här kommer lite dykfilmer!    Hoppas ni har förståelse för lite ofokus och skakningar. Fiskarna är inte direkt medgörliga och det var väääääldigt strömt på sina ställen. Det är ganska svårt att hålla sig stilla i vattnet då.        ...

Av Josefin Bruzell - 28 mars 2013 00:27


Under ett av alla nattdyken, fick jag äran att testa helt ny utrustning med speciell mask och UV-lampa, som gjorde att alla plankton, koraller, fiskar och djur syntes bara genom det ljus de har absorberat under dagen. Tyvärr var det svårt att ta bild...

Av Josefin Bruzell - 28 mars 2013 00:21

Här kommer massor av bilder från ett par av alla mina dyk ute vid Similan öarna. Tyvärr är inte fiskarna så medgörliga och det var väldigt strömt på sina ställen, men det blev hyfsade bilder i alla fall. Filmer kommer senare också.            ...

Av Josefin Bruzell - 28 mars 2013 00:16

Fy vilket ställe!    På vanligt thaivis var bussen två timmar försenad till Surat Thani och jag missade därför färjan över till Koh Tao. Ja ja, ingen idé att tjura utan bara att ge sig ut och leta boende. Problemet var bara att Surat Thani inte dir...

Av Josefin Bruzell - 28 mars 2013 00:11

Så var det dags att lämna Koh Lipe för denna gången, men jag kommer åka tillbaka. Var så säker! Nedan finns två bilder på några trevliga flerbenta vänner jag lärt känna. En underbar liten hundvalp som bara "ägde" mig direkt och vackra "Queen", en s...

Skapa flashcards