Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Morgonmöte

Av Josefin Bruzell - 23 januari 2013 21:37

I morse när jag stod och väntade på min transfer kom det plötsligt 5 hundar och gick förbi på trottoaren. Lite längre ner samlades de med en annan liten grupp och efter ytterligare några minuter anslöt några till. Detta var precis i gryningen och det var så tydligt att detta är en rutin de har. Sjuk som man är så kan jag ju inte låta bli att studera och njuta av deras beteenden och signaler. Imponerande hur de löser allt socialt, både gentemot hundar och människor. True survivors!

Saknar så klart mina älskade hundar fruktansvärt mycket!! Men jag vet att de har det så bra de kan ha det, så jag är inte det minsta orolig. Jag är bara oerhört tacksam över att ni vill och kan ha och ta hand om mina rackare! Tusen tusen tack!!! Utan er, ingen resa! Ovärderligt!!!

En extra kram till er idag! ;-)

Kram

 
 
Ingen bild

Cecilia

23 januari 2013 21:57

Äntligen lite läsning igen :). Jobbigt med matförgiftning!! Hoppas du klarar dig nu.
Kan meddela att på hemmafronten är Freja nu röntgad, både fram och bak. Enligt Sara Bengtsson såg allt bra ut :). Kul kul! Njut av semestern nu då :)! Kram

 
Ingen bild

Maria

24 januari 2013 12:26

Hej Josse. Såklart vi hjälper till när du alltid hjälper oss.. Speedy ligger just nu med huvudet i mitt knä UPPE I SOFFAN......... Hur go som helst o allt går kanonbra, kram från oss alla..

 
Ingen bild

Helene

25 januari 2013 10:26

Hej Josse, vi njuter av varje dag Humla är hos oss. Hon är bara helt underbar. Varje morgon när jag säger hejdå till Dimma och Humla så ligger de i vars en skinnfåtölj och tittar lite surt på mig eftersom jag ska iväg. Då brukar jag säga till dem ; Det finns hundar som har det sämre:-)
Njut nu av din underbara resa
Kram från oss alla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Bruzell - 15 april 2013 11:45


Här kommer lite dykfilmer!    Hoppas ni har förståelse för lite ofokus och skakningar. Fiskarna är inte direkt medgörliga och det var väääääldigt strömt på sina ställen. Det är ganska svårt att hålla sig stilla i vattnet då.        ...

Av Josefin Bruzell - 28 mars 2013 00:27


Under ett av alla nattdyken, fick jag äran att testa helt ny utrustning med speciell mask och UV-lampa, som gjorde att alla plankton, koraller, fiskar och djur syntes bara genom det ljus de har absorberat under dagen. Tyvärr var det svårt att ta bild...

Av Josefin Bruzell - 28 mars 2013 00:21

Här kommer massor av bilder från ett par av alla mina dyk ute vid Similan öarna. Tyvärr är inte fiskarna så medgörliga och det var väldigt strömt på sina ställen, men det blev hyfsade bilder i alla fall. Filmer kommer senare också.            ...

Av Josefin Bruzell - 28 mars 2013 00:16

Fy vilket ställe!    På vanligt thaivis var bussen två timmar försenad till Surat Thani och jag missade därför färjan över till Koh Tao. Ja ja, ingen idé att tjura utan bara att ge sig ut och leta boende. Problemet var bara att Surat Thani inte dir...

Av Josefin Bruzell - 28 mars 2013 00:11

Så var det dags att lämna Koh Lipe för denna gången, men jag kommer åka tillbaka. Var så säker! Nedan finns två bilder på några trevliga flerbenta vänner jag lärt känna. En underbar liten hundvalp som bara "ägde" mig direkt och vackra "Queen", en s...

Skapa flashcards