Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Josefin Bruzell - 8 januari 2013 16:51

...börjar jag komma i ordning! :-)
Efter ett par flaskor vatten och några Resorb, så är man på G igen.

Jag slog på stort idag och tog in på ett lite finare guesthouse i Chiang Mai. Det finns till och med AC på rummet! För hela 480SEK bor jag här två nätter inkl stor frukost. :-)

Ute och ätit har jag varit och även kollat runt lite. Viktigast av allt var att jag fick köpt vatten. Maten (thaimat så klart!) kostade hela 16SEK inkl en halvliter vatten. Gott var det också!

Kramar

Bilder på det trevliga stället:

Av Josefin Bruzell - 8 januari 2013 07:17

Äntligen är jag på plats i Bangkok i alla fall!   Resan ner har gått jättebra, även om jag är öm i hela kroppen och ordentligt jetlagad efter att ha varit vaken i över två dygn snart... Äventyr va det ja!   


Jag bestämde mig för sticka direkt upp till Chiang Mai och bo där båda nätterna innan trekkingen. För er som inte vet ska jag på en tredagars trekking upp till hilltribe-byarna, för att se hur de har det. Vi kommer även bo och äta all mat i byarna. Det ska bli riktigt spännande! Torsdag, fredag och lördag är det bokat.


I morgon väntar förhoppningsvis en lugn dag. Då ska jag försöka se mig omkring i Chiang Mai och shoppa myggmedel. Ett måste i bergen!


Ha det gott så länge!


Kramar

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards