Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Phuket

Av Josefin Bruzell - 15 januari 2013 14:39

Så då var man i Phuket då! :-D
Närmare bestämt tog jag Patong Beach, där allt händer och är fullt ös 24/7... Jag har dock hittat ett kanonboende som ligger centralt och bara ett par min till stranden, men tillräckligt avsides för att inte störas av alla klubbar och trafik. Här kan man snacka turism och vilken oerhörd kontrast från norra Thailand. Här är det inget som vilar, allt är anpassat efter vad turisterna vill ha och man ser fler västerlänningar än thailändare.

Eftersom min förkylning är aningens seg, trekkingen gjorde säkert inte saken bättre, så har det blivit en ren vilodag idag. Stranden! Hela dagen har jag spenderat vid stranden och skaffat mig lite färg på kinderna. ;-) Jag började dagen med att gå ner till stranden, köpte mig lite frukost i form av en STOR tallrik mixad exotisk frukt (som förresten är min favoritfrukost numera) och sedan bänkade jag mig i en solstol. Gött! Där har jag legat sedan dess, förutom en paus då jag körde Jetski. Shit vad fort det går! Skitkul! :-D Vi får se vad som händer i morgon...

Två nätter blir det här innan jag pyser till Khao Lak och sedan ut på liveaboarden (dykning) i några dagar. Det är ganska skönt att ha i alla fall två nätter på samma ställe och får en vilodag och slipper resa och leta boende hela tiden.

Ha det gott!

Kram

 
 
Ingen bild

Nettan

15 januari 2013 21:17

Mmmm. Ser smarrigt ut ... Förresten så fint du skriver så inlevelsegullt .och spännande , msn lever sig in så det känns nästan Som man är med ☺njut och va rädd om dig puss och kram ❤

 
Ingen bild

Ingrid

16 januari 2013 19:00

Hej Josse!
Kul att följa din härliga reseskildring. Sköt om dig och lycka till på din resa.
Kram
Ingrid

 
Ingen bild

Maria

17 januari 2013 10:21

Skönt med lite sol och bad också... Ha ett par riktigt härliga dagar på båten med många Goa dyk.. Allt är bara bra här hemma o Speedy sköter sig alldeles ypperligt.. Kram..

 
Ingen bild

Niklas

17 januari 2013 10:38

Tjenare josse,
vad härligt du verkar ha det, det är du värd. Härlig läsning som nästan får en att tro att man själv är på plats. Njut allt vad du kan. Här var det -17°C på morgon idag...du har väl typ 50° varmare.
Sköt om dig och ha det så bra, Kram Niklas

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Bruzell - 15 april 2013 11:45


Här kommer lite dykfilmer!    Hoppas ni har förståelse för lite ofokus och skakningar. Fiskarna är inte direkt medgörliga och det var väääääldigt strömt på sina ställen. Det är ganska svårt att hålla sig stilla i vattnet då.        ...

Av Josefin Bruzell - 28 mars 2013 00:27


Under ett av alla nattdyken, fick jag äran att testa helt ny utrustning med speciell mask och UV-lampa, som gjorde att alla plankton, koraller, fiskar och djur syntes bara genom det ljus de har absorberat under dagen. Tyvärr var det svårt att ta bild...

Av Josefin Bruzell - 28 mars 2013 00:21

Här kommer massor av bilder från ett par av alla mina dyk ute vid Similan öarna. Tyvärr är inte fiskarna så medgörliga och det var väldigt strömt på sina ställen, men det blev hyfsade bilder i alla fall. Filmer kommer senare också.            ...

Av Josefin Bruzell - 28 mars 2013 00:16

Fy vilket ställe!    På vanligt thaivis var bussen två timmar försenad till Surat Thani och jag missade därför färjan över till Koh Tao. Ja ja, ingen idé att tjura utan bara att ge sig ut och leta boende. Problemet var bara att Surat Thani inte dir...

Av Josefin Bruzell - 28 mars 2013 00:11

Så var det dags att lämna Koh Lipe för denna gången, men jag kommer åka tillbaka. Var så säker! Nedan finns två bilder på några trevliga flerbenta vänner jag lärt känna. En underbar liten hundvalp som bara "ägde" mig direkt och vackra "Queen", en s...

Ovido - Quiz & Flashcards